♔sempurna :)♔
Friday 15 June 2012 | 03:57 | 0 love drops
ASSALAMUALAIKUM,

cube kite tengok diri kite kan.. adakah kite sempurna ?

Memang semua orang inginkan kesempurnaan, tetapi kesempurnaan itu adalah milik Allah s.w.t.
begitu jugak dengan diri aku. kadang-kadang kita lupa yang kita nie terlalu pentingkan diri sendiri, cakap pakai lepas je sampai ade yang makan dalam. bila cakap, semua nak betul je sampai yang salah pun tetap nak betulkan. tu semua ego. okeyy ego tu boleh, tapi harus dikawal. jangan sampai ego yang mengawal kite. tu masalah yang nak dijadikan isu hari nie.

Sikap ego tu adakah menyempurnakan diri seseorang ? hermmmm *fikir jap*
siapa suka kalau bercakap dengan orang ego ? agkat tangan!!  (^_^)
okey.. 1,2,3,.. takde orang yang angkat tangan. kan ? so, semua orang tak suka bercakap dengan orang ego.

Nie nak citer pasal member aku. diorang memang rapat. since aku kenal. A dan B memang macam belangkas. kalau tengok pun dah macam couple. A nie, satu kelas dengan aku. B tu budak kelas sebelah. sejak kebelakangan nie, friendship dyorang semakin tegang. Aku cube nak tolong dyorang. then, jadi orang tengah. ape yang A cakap, aku sampaikan kat B. ape yang B cakap aku sampaikan kat A. sampai lah satu tahap, yang aku sendiri penat nak layan ego B. dah macam-macam cara aku dan A buat untuk rapatkan balik hubungan. dengan masalah yang kitorang sendiri tak tahu punca. tetiba B makan hati dengan sikap kitorang. even kitorang tahu salah yang kitorang buat kat B, tapi perkare tu kecik sangat kalau nak dijadikan punca kami tak bertegur. Actually B jelous dengan A, sebab A dah ade kawan baru. banyak kali kitorang cakap kat A, yang B nie ade heart feeling kat dia. tapi masalahnye,, dua dua perempuan. HAHAHA. mana mungkin ada perasaan segala.  T_T

Aku pun tak tahu nak buat cano lagi dah. sebab aku pun pernah lalui situasi macam nie, bila dah lama tak bertegur, tetiba kite rase kekok. kan ? dah lama tak berborak. dah takda topik kan ? nak cerita apa pun kite tak tahu kan? normal lah semua nie. lambat laun mesti dyorang berbaik semula. kita doakan. okeyy.

aku kesian tengok B, kadang-kadang dye sorang-sorang je. tula.. orang mintak maaf, dye balas dengan ego dye tu. kann.. dah jadi macam nie sape susah ? aku sayang dua-dua kawan aku tu. sebab dyorang je pendengar masalah aku yang setia. bile stress duduk rumah, ajak hang out. bukak sikit kepala otak yang lama tepu nih. by the way, aku harap korang akan berbaik macam dulu. bukak buku baru keyy. malah kecik tu jangan nak dibesarkan sangat. selagi boleh selesai, selesaikan dengan cara yang baik. jadi la seorang yang pemaaf. jangan terlalu inginkan kesempurnaan seseorang, sedangkan diri kita tak sempurna.

wallahualam. yang baik datang dari Allah s.w.t. yang buruk tu datang dari diri aku sendiri.
sekian,,


Hearts, keciq_delurfy

♥ Past / Future ♥