♔tunggu waktunya.♔
Thursday 29 March 2012 | 07:19 | 0 love drops
Assalamualaikum // Hye :)



korang sume acane ? sehat ? demam ? sakit ? apeee rindu aku ? *tetibe*
'' kau buat ah entry untuk malam nie, 1 je pon bolehh'' kata hati. TAPI, otak kata ''kau nak update hapebende ? sumua tak menarik pon hari nih''..... (''!_!) today: 29/3/2012.. kan? capatnyaaaa masa berlalu weyhh. pegi sekolah balik sekolah, pegi lagi, balik lagi. dah la selalu stay sampai petang. malam hade tuition. buzzy nye tahun nie kan.

''kakak, lepas SPM ayah kate nak hantar kakak sambung belajar kat indon,'' mama cakap.
dalam hati '' bisakah ku.... tanpamu....'' 
*bilaakujatuhcinta-awierafael* 

haihh. acane nih. nak tu memang nak sebab pengalaman bukan senang nak dapat. fikir punya fikir.
malam tu bagitau news nie kat ''seven'' dia kata, buat diploma dulu kat malaysia. nak degree nanti baru pegi sane.*takut melepas lettuw* haihh. aku dah berbelah bagi dah nih. *nak ke tanak,nak ke tanak*  hati kata pergi. hati jugak kata takpayah. asal la hati aku camnih (-_-'')

sekali aku terkeluar perkataan KAHWIN waktu belajar. (22 tahun) (@_@) errr... cam tak logik kan, ce korang fikir, kitorang kawen, then sesame study kat indon. kahkahkah. lawak. tapi ape boleh buat. dah ramai buat camtuh. if anak orang kayaa boleh laa kowtsssss. discuss lagi dengan seven, dia kata kite diploma kat malaysia dulu, nanti dah degree baru kawen than pegi sane.

 kadang-kadang aku rasa bende nie cam tak logik langsung. yelaaa. nanti orang kate, ''MUDA-MUDA DAH KAWIN, ADE PAPE KERR?'' jahat nya mulut diaa,, kawin muda lagi bagus. ibadah kan? dan hindar dari maksiat/zina/sosial/ dah la umur nie Allah bagi pinjaman. mana tau tak sempat ? (o.O)

aku pegi sekolah mintak pendapat kat kawan.. ade yang kata bagus. ade yang cakap,,
''AKU RASA TAK BEBAS''.. okey, aku terima pendapat dia. memang tak bebas. remaja, banyak lagi benda boleh cuba.. tapi,, sampai bila korang nak mencuba ? bila nak jadi nyata ? (u_u)

mintak pendapat mama,, nak tau mama cakap ape ?? ''KALAU MAMA, MAMA KAWEN KAN AJE''
hahhhhh ? apa ? salah dengar. tak mungkin.. sebab mama kasi reason camnih.... ''elak semua zina. ibadat lagi berkualaiti. orang zaman sekarang fikir kawen muda nie takde duit, nak bagi anak orang makan ape lah,, pernah tengok, orang kawen mati kebulur ?

''before that, persiapan fizikal + mental memang harus ada.. aku tak pandai masak lagi weyhhh !''


Hadis Riwayat Ibnu 'Addi:
"Barang siapa diantara remaja berkahwin dalam usia muda, maka menangis lah syaitan. Dan ia (syaitan) mengeluh : Aduh celaka aku, agamanya telah terpelihara dari godaanku..."  


bila aku blog walking. banyak jugak blog yang bagi respon yang baik.
contohnya:
1. http://mieyrarif.blogspot.com
2.http://www.kahwinmuda.com
3.http://muhtarsuhaili.wordpress.com
(banyak lagi, korang search jela kat google)

(sweet gilerrr)

see? hurmm. dah la. giveup fikir pasal nih. nasib baik time belajar benda benda camnih nie tak masuk dalam otak aku.

''teha dah gatal..teha dah gatal..teha dah gatal..teha dah gatal..''          ''weiii, diam larhhhh!'' (- -'')

Hearts, keciq_delurfy

♥ Past / Future ♥