♔Ketua Pegawai Eksekutif (CEO)♔
Sunday, 11 September 2011 | 02:12 | 0 love drops

tengok title macam bagus jerr kan!!
hehe. ape kau tau. kau tau bace jer.

Actually aku dah bocorkan rahsia aku sendiri. yang kat atas tu.. that's my ambition.
after my first ambition , failed to achieve it. sedih ! ade sebab-sebab tertentu. dan sebabnya :
  1. aku takut darah !
  2. ngeri tengok luka ! 

kalau dah bace sebab, mesty la korang tau ape ambition aku. kan kan kan !!


oke now aku bangkit sebagai CEO syarikat dady aku (cheeewahh! hahahaha)

oke nak bagi tau korang CEO tu jadah ann?

oke... bace nie,,
 Ketua pegawai eksekutif (KPE) atau ketua eksekutif ialah salah satu pegawai syarikat yang berpangkat tertinggi di dalam sebuah perbadanansyarikatpertubuhan bukan untung, atau agensi. Dia bertanggungjawab kepada seluruh pengurusan serta juga kepada lembaga pengarahnya untuk prestasi.
haaaa paham tak ?

Oke tanggungjawab pulak,,
Ketua pegawai eksekutif bertanggungjawab untuk menyelaraskan syarikat, baik secara dalaman mahupun secara luaran, dengan visi strategik syarikatnya. kehkehkeh.
Teras kewajipan seseorang ketua pegawai eksekutif adalah untuk memudahkan urusan di luar syarikat semasa memandupekerja dan pegawai eksekutifnya ke arah tujuan yang utama. Saiz dan sektor syarikat akan menentukan tanggungjawab lain yang tidak begitu penting. Seseorang ketua pegawai eksekutif perlu mempunyai keseimbangan daya usaha dalaman dan daya usaha luaran untuk membina sebuah syarikat yang boleh kekal.
  • Untuk perbadanan, ketua pegawai eksekutif terutamanya menyelaraskan daya usaha luaran pada peringkat tinggi. Oleh sebab adanya eksekutif berperingkat ketua yang lain (misalnya ketua eksekutif pemasaran, maklumat, teknik, dll.), dia jarang diperlukan melakukan fungsi berperingkat rendah.
  • Untuk usahawan yang baharu yang kekadangnya juga merupakan pengasas syarikat, jawatan pemangku mereka sebagai ketua pegawai eksekutif adalah amat berbeza daripada ketua pegawai eksekutif berperingkat perbadanan. Oleh sebab biasanya tiada eksekutif berperingkat ketua yang lain di dalam syarikat yang kecil, tanggungjawab berperingkat eksekutif itu perlu diambil alih oleh ketua pegawai eksekutif.
Untuk syarikat bersaiz sederhana, tanggungjawab ketua pegawai eksekutif adalah antara tanggungjawab ketua pegawai eksekutif perbadanan dan tanggungjawab ketua pegawai eksekutif syarikat usahawan yang baharu. Walaupun mereka mencuba meniru bentuk perbadanan, oleh sebab syarikat sebegini tidak mempunyai eksekutif berperingkat ketua yang lengkap, maka ketua pegawai eksekutifnya perlu mengambil alih sesetengah tanggungjawab berperingkat eksekutif ataupun menugasinya kepada orang yang lain.


ape kena-mengena --' ?

oke...
selain tu, aku kene pegang or beli syer iaitu sebahagian daripada saham
atau 50-51% syer
untuk menguatkan lagi cita-cita aku~

Korang rase aku boleh ?

INSYA-ALLAH bolehh :)


Hearts, keciq_delurfy

♥ Past / Future ♥