♔Lelaki idaman.♔
Monday, 18 July 2011 | 20:41 | 0 love drops
Assalamualaikum.
hehehe..tengok title pun korang dah tau an, 
title macam orang 'gatal' gitu.
hehe.

ye ar. semua orang ade impian kan,
and the one of my deams is,
'' lelaki Idaman.''
aku takde la nak memilih sangat,
tapi kite berhak untuk memilih kan kan kan?.
mesti pilihan terbaekk punya!

korang pun, mesti ade imipin camtu jugak kan.
tapi laen bagi kaum adam.
mesti diorang nak 
''Wanita Idaman''

camne? oke tak dia?
hehe.. 


nak tipu pun tak boleh,
dia nie memang femes.
Ashraf muslim,, sape tak kenal...
tapi dia dah tunang... melepas aku..
sobs..sobss....

oke la . nak tau ciri-ciri 
lelaki idaman yang aku cari?
jeng!! jeng!! jeng!!

1.) Agama islam 
bukan setakat 'title' agama je islam, yang aku nak,  
dia nie boleh la membimbing aku ke jalan yan lurus nanti 
insya Allah.

2.) Bekerjaya.
kalau takde duit, camne nak bagi kesenangan kan?
so, mesti la dia berkerja.

3.) Berilmu.
Berilmu nie maksud aku bukan sekadar akademik je,
ilmu nie luas oke,
oke la aku bagi contoh, 
ilmu memasak, hehe.
kalau aku takde nanti senang la dia masak sendiri.
huhuhuu..

4.) Berdikari.
tidak bergantung pada orang lain,
bukan anak 'MAMA'.
sikit-sikit mama, (menyampah!)

5.) Bersifat Kepimpinan.
nak cari ketua mestila ade sifat kepimpinan kan?
kalau tak habis la anak buah pijak kepala.

6.) Pendengar yang baik.
maksudnya, bila aku boleh cerita masalah kat dia,
dan dia boleh selesaikan masalah tu,
atau dia bantu aku selesaikan masalah tu.

7.) Setia
setia pada yang satu. hehe.
teringat pesan cikgu NORA.
dia kata..
 ''awak haruslah setia pada yang satu oke!''
hehe.. 
oke cikgu, saya akan ingat pesanan cikgu!

8.) Bertanggungjawab.
harus lah ada dalam diri dia!!

9.) Sayang diri
oke, sayang diri, kalau dia tak sayang diri dia sendiri,
 macam mana nak sayang orang laen kan?
*sayang family dia.
*sayang aku.. huhuhu..

10.) Hormat orang tua.
kalau muka tu kacak,
tapi kurang hajorr
baek tak payah.. puiihh!


and the lastly.

11.) NOT SMOKING!
''merokok membahayakan kesihatan anda''.
bukan kesihatan diri dia sendiri,
kesihatan orang yang berhampiran dengan dia pon
boleh terjejas.
biar la bibir jambu pun jambu la,, asalkan suci..

tu saje .. sape rase ade 11 ciri-ciri di atas nie,
boleh la isi borang.. hehe



Hearts, keciq_delurfy

♥ Past / Future ♥