♔NIK NUR MADIHAH,, u are the best!!♔
Wednesday, 22 June 2011 | 06:33 | 0 love drops
Nak share pasal nie ar,, story,,, nie ha.. alaa... ermm..uhuk''uhuk''
eh'' pe bende aku ckap nih? oke2.. seryez,, tadi pegy BADAN CEMERLANG at ANGSANA J.B..
Pastu ayah aku ade ar bli buku CATATAN HATI NIK NUR MADIHAH ,, alaa pelajar cemerlang SPM 2008 uw,, Mesty korang kenal kn,, so, nk share siket ar ape y dlm buku uw cite,,

Rahsia dye dapat 20A,,
mesty sume nk cemerlang walaupon dalam ape jue cabaran yang korang tempuh,, same la macam aku gakk!! ofcuz la aku nak!! ....

first bukak buku uw,, aty aku rase berdebar-debar,, acecececeyy.. HAXHAXX,, menipu je lebih,, fist bukak buku uw nampak la macam2 kate2,, tapi ade sepotong ayat nie yang buad aku termenung sejenak,, ahaha ayat xley blar,, mmg ar termenung,, coz tenga bace an,, oke la aku nk bagi tawu korang,, ayat yang membuatkan aku termenung uw,, ayat nye berbunyi bergini:

"Orang-orang miskin itu disayangi Allah dan Rasulullah S.A.W." Jangan mengalah wahai teman! Kesusahan Bukanlah satu penghalang untuk mengucup kejayaan dunia dan akhirat. 

oke habis pasal ayat tuh,, 
lagi satu bab nie dah membuatkan bulu roma kat badan2 aku nie buad pacak,,
tah dah bape tiang tah,, perhh.. memang masyu ar ayat yang disusun 
rapi dalam buku nie,, sampai aku pulak yang jadi tunggang langgang..
oke la.. (kak.madihah berkata)

Saatnya 20A!

Hatiku kencang berdebar. Di depan ayah dan ummi tidak ku tunjukkan perasaan sebenarku. Malah, walaupun esok keputusan bakal diumumkan, ayah tidak tahu bahawa aku mengambil sebanyak 20 subjek. Biarlah menjadi satu suprise buatnya. Tawakalku semakin sampai puncaknya. Setiap masa, hatiku bezikir kepada Allah, tiada dayaku untuk mengubah ketentuanNya. aku perlu nenyiapkan mental dan emosiku sebaik mungkin untuk menerima apa saja keputusan yang akan diumumkan esok.


''Madihah buat lah persiapan untuk berhadapan dengan wartawan nanti, cikgu rasa satu rekod akan berlaku di sekolah kita besok,'' Kata Papa Li di corong telefon ummi.

''kenapa cikgu? cikgu dah tahu keputusan saya?'' Aku gementar. 
''Belum tapi hati cikgu kuat mangatakan Madihah berjaya,'' kata Papa Li.
Aku terharu.

(di pendekkan cerite)

Hairan.Kawan-kawan kelasku menerima keputusan SPM dengan wajah seceria pelangi. Teman-temanku yang lain rata-ratanya mendapat 8A keatas. 
Aku?

Menurut guru-guru sedikit terdapat sedikit masalah dengan keputusanku, result yang diterima menunjukkan aku hanya mengambil 18 subjek, ke mana perginya 2 subjek lagi? Sehingga petang barulah result penuhku diterima pihak sekolah tetapi masih menjadi tanda tanya.

''Kita tunggu mak ayah Madihah datang sekolah dulu baru kita umumkan,'' kata guruku. Ketika itu, rasa sebak, gembira dan bimbang bercampur-baur. Aku hanya mempamerkan senyuman kepada semua orang bagi memujuk hatiku. Melihat ramai wartawan telah berkumpul di sekolah kami, teman-temanku mengucapkan tahniah.

''Madihah kami yakin sekali 20A dalam genggamanmu,'' kata mereka. Aku bertahmid dalam hati tetapi masih ragu. Apakah benar telahan itu?

(di pendekkan cerite)

Aku semakin ketakutan. Dan semuanya terjawab apabila ayah dan ummi disambut meriah oleh warga sekolahku. Aku diumumkan mendapat 20A. satu daripadanya iaitu subjek biologi aku mendapat 2A subahanallah!

begitu la kisah madihah,, kalau aku,, Ya Allah,, macam nak pengsan kott,,
btw,, kak MADIHAH YOU ARE THE BEST!!
(kisah selanjutnye,, korang bace la sendiri yer,,)






Hearts, keciq_delurfy

♥ Past / Future ♥